Hur ok4print fungerar

Skräddarsytt för profilreklambranschen är ok4print ett säkert molnbaserat orderhanteringssystem med integrerad behandling av digitala korrektur och molnbackup med full redundans. Låter rätt komplicerat, eller hur? Men ok4print är löjligt enkelt att använda – från det ögonblick du först tar emot en ny order hela vägen till slutleverans:

  1. Skriv in dina beställningsdetaljer via ok4prints användarvänliga gränssnitt. Du kan skriva fritext eller välja från er egen lista med favoriter för att beskriva produkten och ställa in kvantitet, deadline, tryckfärger, leveransadress, osv. ok4print fungerar smidigt oavsett hur många tusentals produkter dina leverantörer har att erbjuda
  2. ok4print genererar automatiskt ett beställningsmejl till leverantören och/eller er förädlare, så det finns ingen risk att du gör allt klart och sedan glömmer att skicka beställningen, och dessutom sparar du all den tid du annars skulle lägga ned på att skriva in samma sak om och om och om igen.
  3. Hädanefter kan du närsomhelst filtrera den nya ordern tillsammans med alla andra aktiva beställningar och ha fullständig kontroll på allt som finns i din pipeline. Du kan sortera på säljare, leverantör, kund, digitalt korrektur, deadline för leverans – ja, praktiskt taget vilken status som helst. Och skulle du känna för att ta ledigt och utveckla din passion för popcorn och Star Trek (och vem gör inte det då och då?) kan en kollega lätt hoppa in och ta över. ok4print är tillgängligt dygnet runt var man än är och gör det möjligt för alla medarbetare att blixtsnabbt se vad som behöver göras.
  4. ok4print uppmanar leverantören att bekräfta beställningen och eventuella deadlines direkt i systemet. Gör de inte det, påminner ok4print dem automatiskt och uppmärksammar samtidigt dig på vad som sker. Och alltsammans är givetvis loggat med tid och datum.
  5. Istället för att mejla dig, klickar leverantören helt enkelt på en länk för att ladda upp korrekturet till en orderfolder i ok4print, som automatiskt upplyser dig om att ett nytt korrektur har kommit in. Du kan sedan välja att själv kontrollera korrekturet innan du med ett enkelt musklick skickar det vidare till kunden, eller så kan du låta ok4print automatiskt vidarebefordra det till kunden för godkännande. Om kunden då inte skulle återkomma med sitt godkännande, påminner ok4print dem om det och upplyser dig samtidigt om vad som pågår.
  6. I god tid före deadline påminner ok4print leverantören om att bekräfta att ordern blivit skickad – och om bekräftelsen skulle utebli, talar ok4print om för dig vem du bör kontakta för att jaga rätt på ordern.
  7. Leverantören lägger in skickad kvantitet och kolli-id i ok4print. Där kan du välja om informationen automatiskt ska skickas vidare till kund eller om du själv ska göra det.
  8. Klart.

    Du kanske märkte att det blir väldigt lite för dig att fixa med när du använder ok4print. Faktum är att, förutsatt att leverantörer och kunder gör sitt, kan hela processen ovan se ut så här för dig:

  1. Du skriver in detaljerna för en ny order i ok4print och klickar på Skicka till leverantör.
  2. ok4print tar hand om resten.
  3. Klart.

    Låter inte det som en ganska trevlig dag på jobbet?
    Intresseanmälan >>