När du börjar arbeta i större skala blir varje liten ojämnhet i vägen allt tydligare. På Good Systems har vi lärt oss detta av egen erfarenhet. För vi har inte bara arbetat inom applikationsutveckling, drift av e-post och meddelandeservrar i över 20 år; vi har också en mycket nära anknytning med profilreklamsbranschen.
Reklam Grossen, en svensk grossist i profilreklamsbranschen, började som ett enmansföretag i ett litet kontor 1993. Så länge som antalet återförsäljare, leverantörer, produkter och beställningar var relativt lågt, kunde han inte riktigt se hur mycket tid som gick förlorad på enkla, repetitiva arbetsuppgifter, uppföljningssamtal och generell korrespondens med leverantörer, tryckare och distributörer. Volymerna var små nog att för att all orderhantering skulle kunna ske för hand och via fax. All nödvändig sortering improviserades.
Men 20 år senare hade Reklam Grossen börjat göra affärer med över 1000 återförsäljare och tog emot hundratals nya beställningar varje vecka. Det förändrade saker och ting. Allt becksvart kaffe och alla hembakade kanelbullar i världen kunde inte längre skyla det faktum att en blandning av färgkodade pärmar, Post-It-lappar, mejl och Exceldokument inte längre räckte till. För att hantera en ökad volym behövde Reklam Grossen optimera sin orderhantering – och det gjorde de från grunden med hjälp av Good Systems.
Det startade som ett litet projekt men växte snart, och sju år och över 10000 mantimmar senare hade Reklam Grossen ett dittills odöpt system som gjorde underverk för dem. Vid det laget hade grundaren pensionerat sig och Good Systems förvärvat en profilreklamgrossist som dotterbolag.
När Reklam Grossen, som nu växte allt snabbare, kunde erbjuda ett smidigare samarbete än någon annan började återförsäljarna undra vad det var för trumfkort vi hade i rockärmen. Någon erbjöd oss till och med en ren fantasisumma för systemet i dess dåvarande skick. Det var då vi insåg att vi satt på något som kunde göra mycket mer än att sköta dagliga sysslor på ett enskilt företag.
Det kunde revolutionera profilreklambranschen!
Så, efter att ha lagt ned ytterligare 4000 mantimmar på att implementera kompletterande funktionalitet och göra systemet kompatibelt med vilket profilreklamföretag som helst, presenterar vi härmed stolt ok4print.
Vi kan förstås prata på i oändlighet om alla finesser vi byggt in i ok4print, men man kan kort och gott säga att ok4print är det verktyg som kommer att få din orderhantering att handla mindre om hantering och mer om order.